mumsigasaker

I den här bloggen kan du läsa om mat och annat gott som jag lagar eller äter. Hoppas att du kan få tips och idéer. Välkommen!

Partydödare

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Det blev ingen bar för oss ikväll. Tydligen hade polisen stängt igen stället. Tydligen så hade underåriga fått dricka alkohol där. Istället så kom ett killar till vårt rum och även några av våra kompisar. Efter en stund så gick några killar och hämtade alkohol. Det är förbjudet att ha alkohol här på campus. Om man är i ett rum där det finns alkohol så råkar man i trubbel även fast man inte har druckit själv. Jag har verkligen ingen lust att hamna i trubbel så jag sa att jag inte ville att de skulle dricka i vårt rum. Tror nog att min ena rumskamrat blev lite sur. Men det är så skönt att jag blivit äldre för förut så skulle jag nog inte vågat säga till att jag inte tyckte det var okej. Det slutade med att alla gick till ett annat rum förutom jag, min andra rumskamrat och vår franska vän Jessica. Vi satt och pratade och jämförde våra länder.

Det var ganska bra lektioner idag. Vi diskuterade genus och hur det är i olika länder. Det verkar som många länder blir allt mer jämställda så det är ju positivt. Imorgon har jag min första lektion vid kl 8.30 och efter den har jag en föreläsning som slutar 11.20 och sedan börjar min helg.

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: