mumsigasaker

I den här bloggen kan du läsa om mat och annat gott som jag lagar eller äter. Hoppas att du kan få tips och idéer. Välkommen!

Fredag

Kategori: Allmänt

Idag hade jag en kort skoldag. Jag slutade redan kl 11.20 så det var jätteskönt.

Vid klockan två gick jag om mina kompisar från Mexico, Polen och Frankrike till en grekisk restaurang nere i staden vi bor, Tarrytown. Vi hade en väldigt trevlig lunch och vi pratade en hel del om skillnader och likheter i våra länder. En sak som skiljer sig är att man behöver betala för att gå i en bra skola i deras länder. Eleverna måste även ställa sig upp när läraren kommer eller vill säga något. Så hade vi ju det i Sverige för länge sedan och för någon månad sedan pratade jag med mina elever om det och de ville gärna att vi skulle ha så, att de skulle behöva ställa sig när de ville säga något. Några elever gjorde det några lektioner. Jag hade även en elev som vill ställa sig i skamvrån:) Kanske borde införa de reglerna igen, det kanske skulle göra under för den svenska skolan;)

Kvällen spenderades på Broadway med Aladdin. Vilken fantastisk musikal det var, helt underbar. Skådespelarna var riktigt duktiga och det var en riktigt bra variant av Aladdin. Den var väldigt rolig. Och det var helt magiskt när Aladdin och Jasmine svävade på den flygande mattan, åh så lovely! Jag är riktigt glad att jag åkte på den.

Vi fick åka skolbuss till Manhattan, den var verkligen inte bekväm! Men nu har man åkt en sån och det var väl lite kul eftersom det är såååå amerikanskt.

När jag kom hem så var några från min klass ute så jag stannade och pratade med dem. Det är kul att bo på campus eftersom det alltid finns någon att prata med. Men jag tror att tre veckor räcker gott och väl för mig:)

Imorgon ska vi ta sovmorgon och åka in till Cental Park på eftermiddagen.

Hoppas ni har fint väder hemma så ni verkligen kan njuta av sommaren.
Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: