mumsigasaker

I den här bloggen kan du läsa om mat och annat gott som jag lagar eller äter. Hoppas att du kan få tips och idéer. Välkommen!

Framme

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Dagen började tidigt. Först flög jag till London för att byta plan till NY. Det var ingen skön landning i NY, jag tror alla på planet blev rädda. Det var en väldigt hård landning men allt gick bra. När jag gått igenom tullen och hämtat väskan så var det dags att leta reda på någon från EF och min transfer. På mina papper jag fått stod det att om jag inte hittat någon efter 30 min så kunde jag gå till informationen och be dem ropa på EF greeter. När jag väntat 30 min så skulle jag gå och kolla efter infodisken men jag hittade den inte. Då skulle jag behöva ringa till EF men när jag vände om och skulle gå tillbaka så kommer en man med en EF skylt, snacka om tur. Det var två norska killar som åkte samma transfer som mig.

Väl framme på skolan fick jag mitt rum och när jag kom dit så var min rumskamrat där. Hon heter Sara och kommer från Belgien. En väldigt trevlig tjej. När jag kom skullen hon precis möta en tjej, Laura, som också är från Belgien så då gick jag med. När vi åt middag så träffade vi Lauras rumskamrat, Ellinor, som är svensk. Hon åt med några andra svenskar. Vi åt med dem och umgicks en stund tillsammans innan vi alla gick till våra rum. Vi svenskar pratade mest engelska med varandra så det var ju bra.

Vårt rum är rätt stort. Man får plats fyra så vi får se om det kommer några fler.

Utsikten från vårt fönster är inte dålig:)

Massa kärlek från NY

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Ha kul:-)

    2014-06-23 | 06:20:54
  • Gabbe säger:

    Grym utsikt!

    2014-06-23 | 12:48:58
  • Tessie säger:

    Va kul att du redan träffat några att
    umgås med! :)
    Fin utsikt! Hoppas du får det riktigt bra!
    Kraam

    2014-06-23 | 14:40:36
  • Sofie säger:

    Läskigt med flyget, skönt att det gick bra! Låter som resan börjat bra och jag är övertygad om att den kommer att förbli så. Njut, lär och upplev :-) Kram <3

    2014-06-24 | 09:25:07

Kommentera inlägget här: