mumsigasaker

I den här bloggen kan du läsa om mat och annat gott som jag lagar eller äter. Hoppas att du kan få tips och idéer. Välkommen!

Ett som lärare har gått!

Kategori: Allmänt

Nu har jag arbetat mitt första år som lärare. Jag har aldrig jobbat så mycket i mitt liv som jag gjort under året. Men nu i efterhand så kan jag konstatera att det har varit värt det. Jag har verkligen utvecklats och är nöjd med min insats jag gjorde i min klass. Självklart skulle jag kunnat göra många saker på andra sätt men det är sånt jag får ta med mig, man lär av sina misstag som det heter.

Det som känns bäst är att mina elever och deras föräldrar var väldigt nöjda med vad jag gjort med klassen. Och det betyder mest av allt. Min första klass kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Efter sommaren väntar nya utmaningar på en ny skola. Det ska bli roligt! Jag kommer ha en etta.

Men redan på söndag väntar en annan utmaning, jag ska till New York på språkkurs. Kursen är tre veckor och när kursen slutar så kommer Gabriel och vi ska ha några dagars semester tillsammans. Jag börjar bli lite nervös men det ska bli kul att åka iväg. När jag var yngre ville jag gärna åka iväg på språkresa men jag vågade inte riktigt så nu är det dags för mig att göra det här:)

Jag ska försöka blogga en del från resan så kika gärna in här!

Massa kramar
Sara

Kommentarer

  • Tessie säger:

    Tycker det är jättebra av dig att du gör den här resan som du velat göra när du var yngre. Tror verkligen inte att du kommer ångra att du åkte :)

    Have a good time in NY ;)

    2014-06-23 | 18:15:33

Kommentera inlägget här: