mumsigasaker

I den här bloggen kan du läsa om mat och annat gott som jag lagar eller äter. Hoppas att du kan få tips och idéer. Välkommen!

Central Park<3

Kategori: Allmänt

Idag tog vi sovmorgon, riktigt skönt. Efter vi ätit brunch här på skolan så åkte vi in till Manhattan och begav oss till Central Park. Denna fantastiska park, jag vill ha denna park i Stockholm. Den har allt!!! Vi hyrde cyklar så vi kunde ta oss runt parken snabbare eftersom om man ska gå så tar det väldigt lång tid. Men den stora nackdelen med ha cykel i parken är att man bara får cykla på cykelbanan och då missar man mycket i parken. Men när Gabriel kommer har jag tänkt att vi ska gå mycket i parken så jag får se ännu mer av denna fantastiska park. När vi idag närmade oss Strewberry field (det är John Lennons minnesplats) så hörde jag en röst jag kände igen. Kan du gissa vilken Tessie? Det var mannen med gitarren som spelade och sjöng precis som förra året när du, jag och Erica var där. Han är sååå duktig. Förra året satt vi och lyssnade jättelänge på honom men nu stannade vi bara en stund för vi behövde lämna tillbaka cyklarna.

Vi köpte middag från ett hamburgeställe där man får komponera ihop sin egen burgare och det finns massor att välja på. Olika sorters kött, bröd, dressingar, ost och annat som man kan ha på. Vi tog med oss maten till Bryant park där vi hade fin utsikt av Empire som lyste i fina färger. Det är Gay Pride här den här veckan så därför hade den dessa färger ikväll. (Se bilden nedan)

Imorgon kommer vi åka in tidigt till Manhattan för vi ska kolla på Gay Pride paraden. Den ska tydligen vara enorm, det ska bli så roligt. Men idag innan vi åkte hem från City fick jag ont i magen så jag hoppas verkligen att jag mår bättre imorgon, skulle bli besviken om jag missade paraden.

Nu ska jag sova!
Love

Kommentarer

  • Tessie säger:

    Vilken fantastisk dag du haft!
    Va roligt att han spelade på samma ställe igen. Kommer ihåg när vi va där förra året,va mysigt det va! :)
    När man väl cyklade runt parken förstod man hur stor den är..skulle inte ha nåt emot att ha central park i Sthlm men tror inte det skulle vara samma sak ;)

    Hoppas du mår bättre idag!

    Xoxo ❤

    2014-06-29 | 08:12:59

Kommentera inlägget här: