mumsigasaker

I den här bloggen kan du läsa om mat och annat gott som jag lagar eller äter. Hoppas att du kan få tips och idéer. Välkommen!

Hemma igen!

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Då var äventyret slut. Jag och Gabriel kom hem i torsdags eftermiddag. Vi var duktiga och tvättade direkt när vi kom hem. Jag gick och la mig 23.00 och sov till kl 13!! Jag hade varit vaken över 30 timmar så det var verkligen skönt att sova. Nu är klockan snart 3 och jag kan inte sova, det är nog jetlag.

Jag hade verkligen en riktigt bra resa och jag är så otroligt glad att jag åkte. Näst sista dagen på skolan, torsdagen, så skippade jag mina lektioner. Jag började dagen med att göra en manikyr för att sedan äta lunch med Sara som skulle åka hem på eftermiddagen. Sara var min rumskompis från Belgien, jättehärlig tjej! Efter jag sagt hej då till Sara åkte jag till Manhattan där jag mötte upp Jessica och Julia som hade varit på museum. Vi bestämde oss för att åka till Coney Island. Jag var ju där på 4 of July men kände att jag kunde åka dit igen eftersom det regnade sist. Vi promenerade runt där och åt en god middag på en utomhusservering. När vi kom tillbaka till skolan så mötte Jessica och jag upp några kompisar från Saudi Arabien och spelade basket med dem. Det var riktigt roligt trots att mitt lag förlorade. Efter vi spelat så dansa vi arabisk dans och sedan var vi ute och pratade fram till kl 3. Jag var riktigt trött på fredag morgon men jag kom upp och gick på mina sista lektioner.

Min transfer skulle gå vid kl 15 så jag hann äta lunch med några kompisar. Men det blev lite stressigt när klockan närmade sig 15. Jag hade varit i ett av husen och sagt hej då till några kompisar och på väg till mitt rum lyckas jag tappa min nyckel. Efter några minuter letande lyckas jag hitta den. Jag blev lite sen och det blev ett snabbt avsked av Jessica, Julia och Laura. När jag satt i bilen och tittade bak på mina vänner och på skolan var det med många blandade känslor. Det var så klart sorgligt att lämna alla fina människor som jag lärt känna och de flesta kommer jag ju aldrig träffa igen, vilket är ledsamt. Men jag kände samtidigt en väldigt lycka att jag hade gjort den här resan som jag velat göra väldigt länge och nu hade gjort. Jag var stolt över mig själv och så otroligt tacksam för att jag fick chansen att göra detta och träffa en masa människor från världens alla hörn!

Nu har jag en massa fina minnen att bära med mig från den här resan.

Jag och Gabriel hade det riktigt bra också. Skriver mer om det en annan dag.

Kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: