mumsigasaker

I den här bloggen kan du läsa om mat och annat gott som jag lagar eller äter. Hoppas att du kan få tips och idéer. Välkommen!

Shopping

Kategori: Allmänt

Idag så hade jag två lektioner på morgonen. Sen hade jag en timmes rast och då satt jag ute i solen och pratade med Tessie på Viber. Jag var även och köpte en biljett till Aladin på Broadway som är på fredag. Skolan anordnar det så vi åker buss från skolan och in till Manhattan. Tre andra tjejer ska också gå.

Efter sista lektionen som slutade kl 13 så åkte jag och några tjejer till ett stort shoppingcenter. Dem hade som en stor klätterställning eller mer som en höghöjdbana inne i köpcentret, riktigt häftigt. Vi började med att äta lunch, jag åt en jättegod japansk kyckling.

Jag blev så glad när jag såg att de hade en affär som heter Express för det var min favorit butik när jag var i NY förra sommaren. Idag köpte jag bara en svart blus där. Jag handlade även lite på Victoria! Och sen blev jag ÄNNU gladare när jag hittade en Clinique foundation som jag älskar. Sist jag skulle köpa en ny foundation på åhlens så sa de att de hade slutat sälja just den. Och den jag köpte istället tycker jag inte lika mycket om. Så nu köpte jag två och kanske kommer jag köpa några till innan jag åker hem;) De är mycket billigare här också!

När vi kom tillbaka till skolan så gick vi till aktivitetsrummet och träffade några andra kompisar och pratade en stund med dem. På väg till rummet så såg jag eldflugor för fösta gången i mitt liv! det var så häftigt, helt plötsligt så blev det som ett grönt ljus i luften. Jag tog kort men det syns inte så bra. Nu är jag på rummet, och just nu är det väldigt mycket ljud här. Vi har nämligen en jättestor fläkt plus att min rumskamrat pratar i mobilen med sin kille på spanska:)

Alla bilder jag lägger in hamnar i slutet av inlägget tyvärr men här har ni några!
Kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: