mumsigasaker

I den här bloggen kan du läsa om mat och annat gott som jag lagar eller äter. Hoppas att du kan få tips och idéer. Välkommen!

Manhattan

Kategori: Allmänt

Idag började dagen med att vi gick lite info om skolan och så skulle vi registrera oss. Efter det hade vi hela dagen till att göra vad vi ville. Vi var ett gäng som bestämde oss för att åka in till Manhattan. Det tog 40 minuter med tåget till Grand Central så det var okej.

Vi promenerade runt en del och kikade i lite affärer, än så har jag inte shoppat något men vi har planer på att åka till Woodbury outlet nästa helg och då lär det bli en del shopping men det ska inte bli lika mycket som förra året!!

Imorgon,tisdag, så börjar vi med lektioner. Min första är klockan 10. Sen har jag ett långt hål innan nästa lektion börjar. Jag slutar kl 16 imorgon.

Nu är jag rätt trött i både kropp och huvud. Det är ansträngande att prata engelska en hel dag när man inte är van. Jag har bara pratat lite svenska med de andra svenska tjejerna som är i vårt lilla gäng. Idag var vi även med en tjej från Frankrike och en annan från Polen. Och igår efter jag och Sara lagt oss kom en till rumskamrat till oss. Hon är från Mexico, men hon ville inte följa med oss in till Manhattan.

God natt!
Kärlek i mängder från mig<3

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Shopping, shopping :-)

    2014-06-24 | 09:27:29
  • Gabbe säger:

    Fan va fett du verkar ha det. Bra att du pratar massa engelska, du kanske till och har ett större ordförråd än mig när vi träffas.

    2014-06-24 | 10:18:54

Kommentera inlägget här: