mumsigasaker

I den här bloggen kan du läsa om mat och annat gott som jag lagar eller äter. Hoppas att du kan få tips och idéer. Välkommen!

Happy Pride!

Kategori: Allmänt

När jag vaknade imorse mådde jag ganska bra så jag åkte in till paraden.

Det var häftigt att se alla människor som deltog i paraden och alla människor som var där och tittade. Man blir så glad av att veta hur många som kämpar för att alla människor ska bli accepterade för den man är och att man faktiskt ska få vara kär i den man vill. En tjej från skolan sa att den här paraden är viktig för dem (alla gay, bi, transsexuella) men tyckte kanske inte att det var så viktigt för henne. Jag tänkte en del på det och självklart är den här paraden viktig för oss ALLA oavsett vilken läggning vi har. För vi alla måste hjälpas åt för att få ett bättre samhälle där alla accepteras, det är vår skyldighet. Jag tycker vi alla kan hjälpa till genom att inte diskriminera någon, våga säga till när någon behandlas illa på grund av sin läggning eller sin hudfärg. Tillsammans kan vi göra en skillnad.

Idag var det första gången scouterna var med i paraden i NY och de sa att några riskerade att inte få vara med i scouterna längre för att de gick i paraden med sina uniformer. Det är ju helt galet, att utesluta någon för att de försöker bidra till ett mer likvärdigt samhälle. Men riktigt bra gjort av dessa människor.

Paraden höll på i flera timmar och vi såg inte klart den. Efter vi ätit lunch bestämde jag mig för att åka tillbaka till skolan för jag kände mig inte helt bra. Så när jag kom till skolan så var min ena rumskamrat här så hon visade mig var jag kunde tvätta så idag har jag tvättat. Sedan satt vi ute länge och pratade. För en stund sedan när jag tittade ut genom fönstret så var det fyrverkerier långt borta, jättefint.

Kraaam

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Bra tankar Sara!

    2014-06-30 | 22:51:47

Kommentera inlägget här: