mumsigasaker

I den här bloggen kan du läsa om mat och annat gott som jag lagar eller äter. Hoppas att du kan få tips och idéer. Välkommen!

Första dagen med lektioner

Kategori: Allmänt

Då är snart denna dag slut! Jag hade min första lektion kl 10 idag. Det var en Ilab lektion och det innebär att man sitter vid en dator och tränar på olika saker som uttal och grammatik. Efter den lektionen hade jag nästan 3 timmar innan nästa lektion började så jag gick till mitt rum en stund, skaypade med min fantastiska man. Efter det gick jag åt lunch, alla mina vänner var på lektioner så jag gick och åt själv men jag satte mig med en tjej som satt ensam så det var trevligt med sällskap. Jag tog sen en liten promenad och då såg jag ett jättefint rådjur som var väldigt nära mig. Sen satte jag mig och läste i gräset på skolan. Det är så skönt att man kan välja om man vill umgås med någon eller vara för sig själv. Jag tror att den hör resan är bra för mig på många sätt. Det har varit ett tufft år med många jobbtimmar så det är skönt att komma hit och göra något helt annat än vad jag är van vid och det är såååå skönt att inte behöva laga mat:)

Tillbaka till skoldagen nu. Den andra lektionen var mer som en vanlig lektion. Vi fick göra lite övningar och prata mycket två och två. Precis som i min egen undervisning. Det är lite konstigt att sitta i skolbänken igen när man är van att vara den som leder lektioner. Men vår lärare var bra och klassen verkar också bra. Eftersom jag är över 25 så stod det när jag bokade kursen att jag skulle hamna med andra som är över 25 men så är det inte riktigt, många är mycket yngre men det går bra ändå:)

Kvällen avslutades med middag med tjejgänget och vi planerade vad vi vill göra här i NY. Sen spelade jag och två tjejer UNO med fyra andra som vi träffade. Det har varit en bra dag helt enkelt!

Kärlek

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Härlig dag!

    2014-06-25 | 09:45:05

Kommentera inlägget här: