mumsigasaker

I den här bloggen kan du läsa om mat och annat gott som jag lagar eller äter. Hoppas att du kan få tips och idéer. Välkommen!

Mumsig rawfood glass

Kategori: Allmänt

Jag läser en helt fantastisk blogg som heter sockerrus.se. Där hittade jag ett recept på rawfood glass, det enda som behövs är fryst banan och frysta blåbär. Jag har gjort denna glass med hallon i stället för blåbär och jag är helt frälst så himla gott och betydligt nyttigare än vanlig glass. 
 
Jag brukar mixa en fryst banan (som jag skivar innan jag fryser in den) med kanske 1 dl hallon, jag brukar gå lite på känn. Sen är det bara att mixa tills det blir som sorbee, det tar ett tag. Först blir det mer smuligt men det är bara att fortsätta mixa. Det kan vara bra att se till att ta en sked till hjälp och ta upp det som fatsan i botten på mixern. 
 
 
 
Ni måste prova detta, LOVA! Riktigt mumsigt!
 
Kärlek
Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: