mumsigasaker

I den här bloggen kan du läsa om mat och annat gott som jag lagar eller äter. Hoppas att du kan få tips och idéer. Välkommen!

Kreta 2013

Kategori: Allmänt

Hej på er!
 
Den 9 juni åkte jag, Julia och Emelie till Kreta. Vi hade en underbar vecka tillsammans. Det blev långa lata dagar i solen (under parasollet för min del då jag fick soleksem andra dagen) vid poolen precis vid baren, helt perfekt. På andra sidan baren fanns ett Creperie där det både serverades crepes och belgiska våfflor. Min favorit blev belgiska våfflor med nutella, banan och glass, hur gott som helst!! Det fanns många olika glassmaker. Det bästa var att det ingick i All-inclusive :D. 
 
 
Det var verkligen bra mat på hotellet så vi var väldigt nöjda. Jag blev helt såld på den grekiska fetaosten, den smakar inte alls som den man äter i Sverige, den tycker jag inte ens om. Så jag måste försöka hitta ett ställe som säljer den riktiga greksika fetaosten. Det fanns flera olika al carte restauranger som man fick äta middag på en kväll vardera, vi provade tre av dem.
 
 
På den mexicanska restaurangen åt jag kycklingwrap till förrätt och biffburito till varmrätt. Lite oväntat att få hasselbackspotatis till men gott var det.
 
 
På den italienska restaurangen åt jag bruchettas till förrätt och till varmrätt blev det en av de godaste pizzorna jag någonsin ätit! Den var riktigt riktigt bra!
 
 
Den tredje restaurangen vi provade serverade kretiansk mat. Det kändes bra att prova lite sådan mat också när vi liksom var på Kreta. Det blev en omelett med allt möjligt i till förrätt och souvlaki till varmrätt, mums mums.
 
Jag älskar verkligen hotellfrukostar och jag blev inte besviken på frukosten på detta hotell. Det fanns många olika sorters färskt bröd att välja på, massa pålägg, äggröra, bacon, pannkakor, våfflor, olika varm mat att välja på, omelett, yoghurt, flingor, färsk frukt, kakor, olika juicer, ja allt som man kan önska sig helt enkelt:)
 
 
 
 
Tack mina underbara vänner för en grym resa!
 
Kärlek
Sara
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: